ماینینگ و ارز دیجیتال

ارز دیجیتال یا طلا؟؟

ارز دیجیتال چیست؟

قبل از این که به معرفی انواع ارز دیجیتال بپردازیم، لازم دانستم تا تعریف مختصری از خود این پدیده برای شما داشته باشیم. پدیده ارزهای دیجیتال از سال ۲۰۰۹ و با روی کار آمدن بیت کوین در میان کاربران جهانی جایگاه خود را به دست آورده است. از آن سال به بعد رمز ارزها با تنوع بسیار زیاد و کاربردهای مختلف در بازار به وجود آمدند. بسیاری از ارز های دیجیتال به وجود آمده فقط برای پیشبرد یک هدف خاصی روی کار آمده و اصلاً مناسب برای سرمایه گذاری نیستند.

بسیاری از کاربران و سرمایه‌گذاران ایرانی بازار رمز ارزها با همین نکات ساده آشنا نبوده و بدون توجه و بدون دانش کافی به دنبال رسیدن به سرمایه های میلیاردی در این بازار می‌روند. در حالی که چنین سرمایه‌گذاری‌هایی حتی نمی‌تواند سود معقول و منطقی را نیز برای آنها به دنبال داشته باشد. اگر کمی واقع بین باشیم متوجه خواهیم شد که رسیدن به سود در این بازار نیاز به دانش و تجربه کافی دارد. اینکه شما صرفاً بدانید که روند بازار ارز های دیجیتال صعودی است تضمین کننده موفقیت شما در این بازار نخواهد بود.

ارز دیجیتال پدیده ای است که تنها یک جنبه آن برای سرمایه گذاری و رسیدن به سود هدف گذاری شده است. در بسیاری از مواقع رمز ارز های تعریف شده در بازار برای کاربرد دیگری بوده و اصلاً مناسب برای سود دهی و سرمایه گذاری نیستند. وقتی شما چنین اطلاعات ارزنده ای را از این بازار در اختیار ندارید، عملاً سرمایه گذاری در این بازار نیز با ضرر های بسیار هنگفتی برای شما ادامه دار خواهد شد. در این مقاله با یک رویکرد جدید و البته مفید برای سرمایه گذاری با این بازار آشنا خواهید شد. در انتها متوجه خواهید شد که چه اشتباهاتی در هنگام انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری داشته‌اید و چه راه هایی را بهتر است برای این منظور انتخاب کنید. اگر درک درستی نسبت به خود پدیده ارز دیجیتال ندارید، بهتر است ابتدا حداقل اطلاعات لازم در این باره را کسب کنید.

 

اگر با اصول اولیه سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه آشنا باشید، به خوبی می دانید که سبد سرمایه بایستی از میان انواع مختلف سهام انتخاب شده باشد. شما بایستی از هر کدام از صنایع موجود در بازار بهترین ها را برای سبد خود انتخاب کنید. دقیقاً شرایط مشابهی برای سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال نیز وجود دارد. ارز دیجیتال تنوع قابل قبولی داشته و از این گذشته انواع مختلفی از ارز های دیجیتال در بسته بندی های مختلف نیز در آن تعریف می شود.

در حقیقت هدف ما از این به بعد این است که به شما یادآور شویم که ارزهای دیجیتال موجود در بازار انواع مختلفی دارند که در در صنایع مختلف تعریف شده و کاربرد متفاوتی با هم دارند. در این بین قرار گرفتن یک سری از رمز ارزها در یک گروه به نشانه این است که این دسته از رمز ارزها از نظر کاربرد و شرایط در بازار شرایط یکسانی دارند. از این رو انتخاب چندین رمز ارز یک گروه برای سرمایه گذاری چه برای نوسان گیری کوتاه مدت و چه برای سرمایه گذاری بلند مدت به هیچ وقت انتخاب درستی نخواهد بود. به همین دلیل لازم است تا کاربران با انواع ارزهای دیجیتال در بازار آشنا شده و سپس بهترین های هر کدام از دسته ها را برای سرمایه گذاری و یا نوسان گیری انتخاب نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *